نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: این شهرستان به واسطه آسیب و خسارات سیل سال ۹۸ دچار زیان شده است بنابراین باید در تقسیم اعتبارات نسبت به سایر شهرستان های استان ویژه دیده شود.
کد خبر: ۱۰۴۷۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸ 31 May 2022

به گزارش روز سه شنبه تابناک لرستان سید حمیدرضا کاظمی  در حاشیه بازدید میدانی از منطقه زیودار اظهار کرد: بخشی از آسیب های سیل در حوزه راه و کشاورزی باقی مانده است که در سفر هیات دولت به لرستان، در فرصت های دیگر و دیدارهایی با وزرا و از جمله شخص رییس جمهور موضوع مطرح شد.

وی افزود: نامه ای نیز در نشست مشترک نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با دولت، مبنی بر تخریب ۱۰۰ درصدی  ۳۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی پلدختر و معمولان در سیل سال ۹۸، عدم جبران خسارات و ضرورت رسیدگی به این موضوع  تنظیم و تحویل شخص رییس جمهور شد.

وی گفت: همچنین در این نامه تخریب محور پلدختر – خرم آباد به عنوان شریان  حیاتی شمال به جنوب و نقطه اتصال لرستان به استان های کرمانشاه، لرستان و ایلام مطرح شد.

وی افزود: نقاط حادثه خیز بسیاری در جریان سیل در محور پلدختر – خرم آباد ایجاد شد، دیواره ساحلی مسیر حفاظ ندارد، جاده غیر استاندارد و ناایمن است به گونه ای که موجب تصادفات و تلفات جانی زیادی در منطقه می شود و طی ۴۵ روز ۱۶ نفر کشته و مجروح داشته است.

کاظمی یادآور شد: در صورت تزریق اعتبارات قطره چکانی، پنج سال تکمیل پروژه  محور پلدختر – خرم آباد طول می کشد و نقاط حادثه خیز مانند تنگ تیر، گاو زرده، زیودار، ملاوی و ورودی آب تاف نیاز به بازسازی جدی و مقطعی دارد.

نماینده پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: جاده های روستایی آسیب دیده از سیل نیز نیاز به ترمیم و بازسازی دارند که با پیگیری های انجام شده در سفر دولت  ۱۴۵ میلیارد تومان مصوبه برای خسارات سیل به استان لرستان ابلاغ شده که تاکنون تخصیص پیدا نکرده است.

کاظمی افزود: پیشنهاد می شود در توزیع و تخصیص اعتبارات، اولویت با جبران خسارات  زمین های تخریب شده از سیل باشد که در این راستا اطلاعات مربوط به این زمین ها در جهادکشاورزی استان و شهرستان موجود است.

وی با تاکید بر رفع مشکل مسکن تمامی سیل زدگان ادامه داد: یکهزار هکتار باغات انجیر پلدختر با کمبود آب و خشکی رودخانه مادیان رود مواجه هستند که انتقال آب به استخر، مشکلات آنان را به طور موقت برطرف می کند.

کاظمی افزود: پلدختر ۶ ایستگاه پمپاژ آب نیوه کاره دارد که سه مورد آن در اولویت و دستورکار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار گرفته و امید است این پروژه ها به نتیجه برسند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار